tisdag 6 januari 2009

När det är femton minusgrader ute...

... och bebin vaknar klockan fem, ja då är mamman inte pigg på hela dagen och inte alls sugen på att hitta på roligheter eller gå ut.


Vaknade och upptäckte dessutom att hårdvalutan i vår familj, Otrivin, var spårlöst försvunnen. Han hade tydligen hamnat i makens ficka på väg till Strömstad. Orkade inte heller dra på tre ungar yllkoftor och overaller för att gå till apoteket, så jag sprang omkring i badrummen som värsta nässpraysjunkien. Som tur var, promenerade den hurtiga grannkärringen förbi precis lagom, så jag ropade till henne att köpa ut åt mig om hon gick förbi ett apotek! Många outhärdliga timmar senare fick jag min fix.

Barnen har haft urtrist oxå. Å klättrat på väggarna så jag har blivit galen. Problemet är att jag fått gå och bära på en trött surbebis hela dagen också, så det har varit svårt att aktivera dem.


Men iallafall får man tacka och bocka för att man har en påhittig dotter. VIPS! Har hon byggt en koja i köket å bjuder in småbrollorna på lite fest.


Inne i kojan dukade hon upp med smörgåsrån och vatten till Love.


Ja, de verkar ha delat broderligt (eller systerligt??) på det mesta.


Ludvig fick tydligen dricka proviva.



Å sen var jag en sån där skittrist mamma som inte kunde sopa kexsmulorna under mattan på ett härligt bohemchict vis när leken var klar och undanplockad.



Men Molly erbjöd sig snällt att dammsuga. (Åsså är det nån med ganska tjocka lår i bakgrunden. Folk säger mer och mer att han är lik mig. Undrar varför???)


Å sen har vi spelat Monopol fram till midnatt! Imorgon ska jag väcka familjen med amerikanska pannkakor med färsk mango och kokosyoghurt. För så gör Jamie med sin familia. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker mig ana en ny husguru...Englandsresan är tyvärr bara jobb. Som det ser ut nu kommer jag knappt hinna in i en enda affär. Vi ska ju flänga runt och fota dörrar...

Anonym sa...

Du skriver så fantastiskt roligt om era dagar hemma.
Jag instämmer,Molly är härlig med sina småbröder.
Jag längtar efter er och vill gå med Ludvig på teater den 24/1
klockan 13 på Arenan.Teater för barn 3-6 år!!
Jag är ute i god tid hoppas jag.
Kramar Maggis