söndag 4 januari 2009

Hade en fantastisk kväll...

... i mycket gott sällskap igår; jag, Mattias, chefen å hans sambo, å regionskonsulten eller vad han är!

Åt en supermiddag bestående av vitlöks- och persiljemarinerade havskräftor med örtsallad till förrätt och kalvfilé med potatisrulle med basilika och tomat till varmrätt. Sååå gott, men proppmätt så jag inte ens fick ner en dessert! Jag och T drack ingen alkohol, men Mattias and the boys drack både finvin och McGallans artonåriga whisky, vilket resulterade i att Mattias var så glad att han nästan grät. Kändes otroligt lyxigt att bli bjudna på detta helt spontant en lördagkväll i januari!

Stannade till på Arena Bar och gulpade ner läsk (jag och T) och ett par GT (M, P och I).

Idag är det pyjamasdag igen, börjar bli en vana nu! :)

Gör ett par långkok a´la Jamie Oliver så jag blir nog kvar i köket hela dagen, bland annat ska jag göra en riktig söndagsmiddag med helstekt kyckling och ugnsrostad potatis och grönsaker. Å yorkshirepuddings i min nya panna. Lagom till middagen kommer Molly hem oxå. Att laga mat med kärlek är det bästa som finns.

1 kommentar:

Tobias sa...

McGallans, är det fulversionen av Macallan?