onsdag 14 januari 2009

Idag när jag och J var ute...

... på en promenad, stötte vi på en människa som var ute och rastade tre satans fula pudlar.
"Maria Jacobsson?", sa hon.
"Mmmm....", sa jag.

Det var jättekvinnan K, som spelade basket och var 185 cm lång och hade ett väldigt säreget men vackert ansikte. Som gick från att vara svartrockare till muslim över en natt. Hon som var ihop med min kompis I och som fick för sig att jag och han kuckelurade bakom ryggen på henne.

Detta ledde till att hon gav mig vansinnigt mycket stryk en gång. Hon slog mig om och om igen med knytnävar överallt, och sparkade på mig när jag låg ner. Och hon drog upp mig från marken och slog mig igen. Precis när hon skulle dunka mitt ansikte in i en tegelvägg, kom I och hans kusin och drog bort henne.

Idag känner jag ingen agg mot henne direkt. Och ännu mindre efter att ha träffat henne idag och småpratat lite och en av hennes jävla hundar som bara ville stoppa in nosen under min klänning.
Hon har fått sitt straff. Jag vet att hon har dragits med ett svårt heroinberoende i flera år. Och suttit inne och på behandlingshem och fan vet vad mer.

Och så såg hon för jävlig ut, med sprött hår och skitdålig hy. Men ren iallafall, och ganska glad över livet. Och impad över att jag har tre ungar. Och inte tre fula hundar som hon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

What?? Är K tillbaka i Karlstad??
Detta vill jag veta mer om.
Å nej, jag har inte fått ditt telsvararmed då jag inte har nån telefonsvarare. Hoppas du inte sa nåt för vulgärt =)
Puss

Anonym sa...

Kära vän,vad du har varit med om!!!!
Jag kommer förbi och lämnar Peters
present och barnbilsitsen.
Kram svärmor.

Anonym sa...

Voj voj...man blir nervös. Rätt åt henne att hon har fått en massa ugly dogs på halsen. Fnys. Tänkte bara kolla om det är ok att jag länkar till dig?? Tycker så mycket om din blogg. :D