torsdag 29 januari 2009

På ICA Maxi finns det en kvinna...

... som är ganska högljudd och kommer från Hagfors-någonstans, för det hör man ju ganska tydligt. Oftast jobbar hon i korvmojjen, men ibland ser jag henne även packa upp barnmat och blöjor på bebihyllorna. Hon tycker mycket om barn. Hon är alltid snäll emot Molly och hon skrattar och skämtar och klappar på huvudet.

Den här kvinnan har svamp. I underlivet, fick jag veta häromdagen.

När jag kommer in på min trogna nässprays-shopping, står hon och pratar med en apotekstant som pratar lågmält och entonigt precis som alla andra grå möss som jobbar där. Och medan jag står och spanar i hyllan om det finns nån starkare dos? så hör jag hur hon öppnar truten.

"Dä barö kliiiör å kliiiör å jag riiver mej så jag blir tooki! Årä går int övver! Dä bränner som eld i musa påmmej!"

Jag döööör. Alltså, jag har också haft svamp å vet hur jävla kliigt det är, men inte står jag å basunerar ut det över halva Bergviks köpcentra. Vänta lite maxitanten, det var nån därborta utanför systembolaget som inte hörde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kommer jag aldrig mer kunna gå på Ica Maxi utan att stirra efter Svam-Tanten. Gud.

Anonym sa...

Jag vet precis vem du menar =).

Mamasnest sa...

Ha ha, jag vet precis vem du menar och jag kan se henne guppa med håret medan hon basunerar ut sitt privaliv. :-D