fredag 9 januari 2009

Idag är vi nästan...

... barnlediga, jag och Mattias. Det är bara bebin som aldrig sviker oss. Ludvig sover hos farmor och Molly hos sin kompis O.

Mattias och jag turas om att bära surbebi och planerar för helgens Ikea-köp. Vi har ätit pizza och pratat om vuxna saker. Skitskönt att slippa censurera sig faktiskt. Engelska kan man ju aldrig prata här, så vi brukar köra en variant av slang/rövarspråk/teckenspråk och även lite tyska - som jag är vansinnigt bra på - och franska - som Mattias är vansinnigt bra på.

Ikväll börjar Let's Dance, och det är lite nostalgi över det faktiskt. Första avsnittet gick i januari 2006, när jag och Ludvig låg inne på barnavdelningen för att han hade gulsot och blev sondmatad. Och jag var så glad att det var något lättsamt på TV:n så jag kunde sluta grina.

Å 2006 såg barnen ut så här. Dessa kort tog vi faktiskt under ett Let's Dance-avsnitt då Molly hade klätt sig dansfint.


1 kommentar:

Mamasnest sa...

Visst är man nöjd när man inte ens kan prata engelska utan att ungarna fattar?! När ens 1-åring fattar lika bra det man svär om på engelska funderar man starkt på en föräldrakurs i grekiska!