fredag 30 januari 2009

En sån trevlig...

... dag! Tillåmed Lillnoe verkar lite mer bubblig.

Tog med mig barnen till IKEA. Lämnade in dem i förvaringsboxen för barn. Har aldrig tidigare förut gått igenom varuhuset så snabbt! Ändå hade jag tid att lusläsa alla specifikationer på kökstillbehören.

Grillpanna -check. Mortel - check. Köpte även en affisch till Mollys rum, lite värmeljus och några burkar i frostat glas till köket.

När jag hämtade ut barnen berättade Molly upprört över en pojke som var femåetthalvt som hade knuffat henne och sparkat Ludvig och skrikit "snorungar" och "va fula ni är" till dem. Å personalen hade inte gjort ett dugg. Jag tror aldrig tidigare jag har uppmuntrat till våld, men jag sa att nästa gång nån ger sig på både henne och lillebror, så har hon DEFINITIVT rätt att försvara sig. Mattias tyckte att hon skulle ha gett dumpojken en snyting. Jag sa att det kanske hade varit bättre att knuffa omkull honom. Eller nerför ett berg.

En tur på Bergvik slutade i enbart en påse, från HM. Köpte två pyjamaser till Love och urcoola Rolling Stones-tischor till pojkarna. Molly fick Hello Kitty-boxers.

Köpte med mig en hel hög tulpaner hem. Å det var rent och fint och lyktade ajax när jag klev innanför dörren. Såååå otroligt lyxigt att komma hem till en skinande rent hem! Y

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vännen, DU HAR JU ÖNSKAT DIG DESSA SAKER NÄR DU FYLLER ÅR!!!!!!!! Har du inte lärt dig den hårda vägen av mutti att INGT, jag menar INGET får inhandlas när det väl är önskat eller nära födelsedagen?