torsdag 22 januari 2009

Hade en heldag...

... med Molly igår. Det började med att jag följde med henne till skolan.
"Mamma, vart ska du?", frågade Ludvig när jag klädde på mig.
"Eeeh, till jobbet", svarade jag eftersom jag visste att han skulle störtgrina om han insåg att jag skulle med till skolan och han inte fick följa med.
"Meeeen!" Han skrattade. "Mammor jobbar ju inte!"

Iallfall på skolan var allt supernajs. Jag var så flitig och duktig så jag fick ha en egen grupp med barn som tillverkade knappsnurror ihop med mig. Kände mig vuxen och MVG-ig.

Men det fanns en flicka som var sju år och som hade väldiga problem med att bara trä ett snöre genom ett knapphål. Och det berodde på att hon hade ca fem centimeter långa AKRYLNAGLAR som var målade med knallrosa tip med blå prickar. Alltså det var det perversaste jag har sett.

Efter plugget tog vi med oss bästis V på en cheese på McDonald's, innan vi åkte till badhuset. Och där hoppades det från hopptornet (huvva!) och fikades och lektes och tog simmärken å allt. Å sen hann vi med en sväng på Bergvik oxå innan vi åkte hem till pappan och buspojkarna och stekte fisk till kvällsmat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supermammi! En sån jag önskar att jag var, men tyvärr har ju livet gått lite upp och ner och när man är ensam med barn så finns ju inte alltid orken där. Mysig du är. (fast jag HATAR pyssel, har alltid gjort och kommer alltid att göra, allt blir bara gräsligt när jag sätter fingrarna i det)

Anonym sa...

Vilken härlig dag Maria.Vad Molly måste vara stolt över sin mamma.
Maria du var sååå snygg och verkade så pigg när jag träffade dig!!!
Kram svärmor