söndag 11 januari 2009

Mitt i kaoset...

... hade jag sedan länge bjudit hem mamma och Peter på middag, och eftersom jag köpt hem en massa grejer och förberett en hel del, hade jag ingen lust att ställa in. Men med facit i hand skulle jag ha gjort det, definitivt.

Det finns bara en gång tidigare jag misslyckats så katastrofalt med matlagningen, och det var en gång när jag fick för mig att jag skulle laga baba ganoush och tabbouleh på fyllan.

Den här gången skulle jag laga indisk mat, vilket jag vanligtvis bemästrar ganska bra. Men jag var så hyperstressad att jag brände fast halva grytan med tikka masala i grytan, och försökte i panik byta kastrull (utan att skrapa botten!) och späda ut skiten med yoghurt. Men den smakade för jävligt ändå.

Pilaffriset blev bra, men när jag skulle laga bombay potatoes tog gurkmejan slut. Och mina onion bhajis bara löste upp sig och blev gegga av frityrsmeten.

Sen spillde jag knäcksås på hela köksmattan och mamma spillde kaffe i ena kökslådan.

Så det var en middag åt helvete, som bara är att glömma.

Inga kommentarer: