lördag 17 januari 2009

Var på mammas man Peters...

... 50-årskalas nu på kvällen. Himla trevlig tillställning med herrar i kostym och medelålders damer iklädda sitt bästa blingbling - alla hade samma dresscode utom jag som kom i jeans men DOCK en fantastisk Odd Molly-top.

Men iallafall så var långbordet dukat och mamma hade lagat jättegod mat med till oss vuxna. Ludvig fick pannkakor med sylt, och sen gick han och drack lite cola och åt choklad... och lite chips... och tog en macka och... ja, så där som det ska vara när det är fest.

Vid åttatiden började Love krokna, så vi bestämde oss för att åka hem. Tog med Ludvig bort till Peter för en hejdåkram och alla ojade sig över hur söt han var. En av de manliga gästerna bad Ludvig krama Peter en gång till, så att han kunde få med det på kort.

Då tittar Ludvig plågsamt på mig och piper: "jag har ont i ryggen, mamma." När jag lyfter upp honom för att säga att han bara kan krama en gång till så att farbrorn får ta kort, öppnar han gapet. Han öppnar gapet, och ur kommer en gigantisk brun stråle med osmält choklad med smarties i. Alltså han kräks så vansinnigt ner i urringningen på mig så jag bara står och gapar. Det är kräks överallt.

Och Ludvig börjar gråta. Och jag skrattar i panik men gråter inombrods. Och alla gäster ser förfärade ut. Speciellt farbrorn som fick med det på kort. Tack gode gud att Pernilla börjar styra upp läget och torkar på golvet och leder mig uppför trappan till badrummet. Ludvig får på sig rena kläder, ett par gamla leggings å tischa efter Molly som mamma har kvar i garderoben. Och jag vet inte ens vart jag ska börja.

Ställer mig i badrummet och ska försöka kränga av mig topen. Den dyra full i kräk!!! Har så mycket kräk i håret att det inte gör nån skillnad egentligen. Och på hela halsen är jag brun. Men det mesta av spyan ligger i behån och innanför linnet jag har under. Det är alldeles buckligt på utsidan för man ser hur mycket det ligger innanför. Torkade bort det mesta och fick låna en tröja av mamma.

Går ner igen och försöker skämta bort det med att "jooorå, men på riktigt bra fester är det alltid nån som spyr", men stämningen känns på något sätt punkterad. Eller också är det för att folk är lite obekväma med att jag går med mina slappa trebarnsbröst utan behå innanför tröjan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha ha ha ha ha ha ha....å lite till...ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Skulle skriva i stort sett samma som Lika, men nu hann ju hon före. Men alltså...hahahahahahahahahahaha!!!

Anonym sa...

Hur mår Ludvig efter festen?
Farmor tycker så synd om honom.

Anonym sa...

Var tvungen att läsa detta igen och jag skrattar fortfarande

Anonym sa...

Å jag säger det samma som Catti, jag va åxå tvungen å läsa det igen. Å skrattar lika mycke nu.

Anonym sa...

Skrattar men tycker samtidigt SÅ synd om lilleman, samt SÅ synd om din OM-topp... :-o

Anonym sa...

Ja och eftersom jag var ögonvittne till händelsen i fråga så var det så här i efterhand ganska kul...

Det värsta var att L blev så ledsen. Men det verkade ju ha ordnat sig idag.

Kram