fredag 10 september 2010

Nä! Nu har jag fanimej...

... pluggat färdigt för den här veckan. Positivism och hermeneutik i all ära; det är ändå inget som fastnar. Jag vill ha konkreta svar på frågor, inte en massa luddiga förklaringar som kräver djupgående analyser om hur det kan och borde vara. Jag vill veta att 1 + 1 = 2 och så är det bra med det.



Men jag behöver en belöning för att jag klarat ännu en vecka på universitetet. En jacka blir bra! En fin, ny, figursmickrande parkas från Odd Molly - så kan jag sälja den där förbannade varianten från förra året som man ser höggravid ut i. Ack så lika på bild, men helt olika passform.

1 kommentar:

Johanna sa...

En kommentar som betyder noll för dig just nu rent motivationsmässigt, men som du själv kommer inse sen: saker och ting kommer falla på plats när du får komma ut på praktik. Alla teorier känns superluddiga i skolan, men sen när man väl är ute i verkligheten så förstår man. :)