måndag 6 september 2010

Fru Lindqvist kanske...

... borde få eld i baken. Hoppsan, det var visst en massa inlämningsuppgifter vi ska lämna in senast onsdag! Medan alla andra studenter åker hem till sina ettor med pentry uppe på campus efter att ha gått i skolan 8-16, åker jag hem till mitt trebarnsliv och blir fast med hemuppgifter resten av kvällen. Och då menar jag inte hemuppgifter såsom i läxor. Nej, här är det barnvård med middag, bad, läxor, läggning, tvätt och pyssel som står på schemat. Hur ska man hinna när man har så långa skoldagar nästan varje dag?

Jag fokuserar mer på annat. På roligare saker. Till exempel skickar jag Mattias till flotta gatan för att köpa parfym och hudkräm åt mig när han är i London i helgen.

Och så önskar jag mig som sagt en Tiffany-nyckel. Men lite får han väl komma på själv va!

Inga kommentarer: