lördag 25 september 2010

Lördagen har inte varit...

Gardinhelvete!
... roligare än att jag i princip enbart ägnat mig åt att ta hand om tvätt. Rev ur alla sängkläder, slängde med alla handdukar och badlakan och tillsammans med den övriga tvätten så var jag vips! uppe i åtta maskiner.

En tur till möbeljätten hann jag med. Blockljus, stearinljus och värmeljus. Det börjar bli höst. Och krukor och en rullgardin till badrumsfönstret. När jag kom hem och hade slitit upp förpackningen inåg jag att gardinen var för bred. "Du kanske skulle ha mätt fönstret innan du åkte," konstaterade Mattias torrt. Nähä du! Jag har bott i det här huset i tretton år och fönstren har alltid varit 140 cm breda. Men inte idag. Idag hade det krympt till 125... kanske 130. Så imorgon måste jag köpa en ny.

Som tur är har jag sju andra fönster som fortfarande är 140 cm breda som kan få en ny liten rullgardin. Kanske ena fönstret i vardagsrummet till exempel. Så Mattias slipper hålla på och dra gardinerna fram och tillbaka för att det inte får lysa in en endaste liten stråle när han kollar på fotboll. Det blir ojämnt och skrynkligt. Och hej å hå vad lik jag är mamma nu.

Inga kommentarer: