torsdag 2 september 2010

Ja, det gick inte...

... många dagar innan de ringde från dagis och sa att någon behövde hämta ett sjukt barn. Som tur var har jag lång lunchrast i skolan, så jag åkte ner till dagis för att hämta Ludvig. Möttes av en massa lekande barn på utegården, men gick direkt in för att hämta honom. Men... där var det ingen?

När jag gick ut för att fråga någon personal, kom Ludvig skrattandes på en trampbil runt hörnet, iförd enbart en fleecetröja. Jag blev faktiskt skitsur! Är han så jävla sjuk att han måste hem, är det inte OK att han är ute och leker och allt är som vanligt! Och det var ganska kylig luft och blåste, så om han nu är så hostig kanske han ska sitta ner och ta det lugnt och vara ordentligt påklädd. Eller?

Nu var han ju väldigt nöjd med att tillbringa eftermiddagen ensam med farmor, men ändå! Det är ju lite knivigare med vabbningen nu när jag börjat plugga.

Inga kommentarer: