onsdag 8 september 2010

Eeeh ja just det, bloggen...

... ska underhållas också. Men det är fullt upp med hemtentor och böcker som ingen vill läsa. Idag har jag iallafall betat mig igenom ena halvan av första inlämningsuppgiften, vilket är vansinnigt skönt. Mattias kanske vågar börja prata med mig igen nu då om jag inte är lika aggressiv över min skolsituation.

Att sedan hemtelefonen är som bortblåst är en annan frustration jag försöker bearbeta. Till och med ungarna har gått omkring som minidetektiver och letat i skrymslen och dragit ut lådor. Men den är borta. Puts väck och jag blir galen på sådant! Kan ha varit jag som lagt den någonstans och glömt bort var. Mer troligt är att det är Molly som slarvat bort den eftersom hon är den som hade den senast och den som pratar mest frekvent i telefon. Men antagligen är det Love som har sorterat bort den eller pillat ner den i någon öppning, typ soppåsen.

Molly gör iallafall sitt bästa för att muntra upp mig. Igår kom hon hem med en väl inslagen saint paula i present. Ingen choklad längre. Mamman svullar bara på lördagar numera. Molly tänker då på allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Molly är ljuvlig!kramar till er !
Margarete