onsdag 29 september 2010

Jag ägnade större delen...

... av dagen åt det här. Sammanställde, sammanfattade och läste. Tragglade mig igenom det måååånga gånger. Imorgon kör jag samma race. Det blir finfint. Satsar inte på toppbetyg direkt. Men jag har alltid haft lätt för mig med pluggeriet så jag ska ju få godkänt iallafall.

Sen var jag bara tvungen att ta ett avbrott. Åkte ner till stan med Molly för lite självplågeri: att köpa vinterkläder åt henne. Omoderna jackor och töntiga skor - nä, det är inte Mollys grej direkt. Men när vi kom in på Stadium sprang hon direkt fram till ett ställ med jättefina parkaser, och skor hittade hon också på fem minuter. Så oerhört och ofattbart smidigt så jag stod där som ett frågetecken. Passade på att köpa med vinterskor till Ludvig också.

Röjde i trädgården på eftermiddagen, medan barnen lekte i höstsolen. Plockade kastanjer och tog in lavendel på torkning. Herregud, det kan inte bli mer 50-tal. Shabby chic hemmafru. Jag gillar tanken. Hittade lite rabarber som fortfarande var saftiga, så vi gjorde paj till efterrätt. Jag som inte fikar under veckorna blev helt enkelt tvungen att göra ett undantag. Är man husmor så är man.

Mammas b-friend Martin kom förbi med en påse orensade kantareller. Ja det var för väl! Tur att man har något att göra ikväll också när det bara är Champions League på tv:n och allt. Då kan jag ju serva min make i soffan med kantarellsmörgåsar också. Iklädd förkläde dårå.

Och så kan man tydligen od'a hipstamatic också.

Nätshoppade lite. Sköna, mjuka retrotröjor på rea på ajabaja. Love behövde fylla på långärmat-garderoben lite. Mission accomplished kan man säga.


1 kommentar:

Anonym sa...

Maria,du är fantastisk!!!! Vilken energi...är full av avund och beundran.
Kram svärmor