fredag 24 september 2010

I morse var jag på...

... BVC för Loves 2 ½-års kontroll. Allt gick väldigt bra. Han låg under kurvan på både vikten och längden, vilket är helt i enighet med syskonen. Anorektiska dvärgar är vad vi har att göra med i den här familjen.

Tom och Love?
Inne på BVC-tanten Helens rum satt det en plansch med Nalle Puh uppsatt. Love gick fram och briljerade och pekade på färger och vattnet och berättade att fiskar simmar där i och han pekade på A och sa "AAA" och Helen sa Oj, kan han redan sådant? Jag sträckte lite på mig i min egen förträfflighet men i samma sekund fick Love ett av sina ökända damputbrott och hoppade runt och skrek blåorangerosanassenallepuhballongenärborta-blåblåblågröngulrödblå och ville inte sitta still och rita och ville inte leka med plastdjuren som han skulle sätta ord på så jag fick tala om att han liksom är lite fladdrig ibland men OJ vad duktig han är på siffror också ska du veta!

När jag gick därifrån funderade jag lite på om hon kanske skriver i sina papper att Love är en hyperaktiv Rain Man.

Inga kommentarer: