fredag 3 september 2010

Långdragen föreläsning...

... på förmiddagen om genus i lärarvärlden. Första veckan avklarad utan problem. Mer än att det är så inihelvete tråkigt. Jag är ingen stillasittande person som gillar att lyssna på andra i timtal. Jag gillar ljudet av min egen röst! Och jag gillar att vara aktiv och göra saker. Det bästa jag vet är när det är tokmycket på jobbet.

Men iallfall. Sedan rullade det liksom på som om det vore en vanlig vecka, och lunch åt jag på McDonald's, i eminent sällskap av endast den äldsta sonen. Och vi hade så himla trevligt! Vi var på Nobel, där de håller på och bygger om. "Men! Gud vad stökigt!," sa Ludvig när vi kom in. "Ja," svarade jag, "De håller på och gör om, och bygger ett helt nytt McDonald's, en helt ny restaurang." Ludvig funderade tyst en stund, sedan sa han: "Och vad ska den heta då? McDönnels eller?"

Sedan hängde vi lite på stan, hämtade Love, och åkte hem. Fredagstacos och em-kvalfotboll och diskussioner om hur mycket tid som är rimligt att spendera vid datorn när man är tio och Manboy på repeat. Och nu... är det gonatt snart.

Inga kommentarer: