onsdag 15 september 2010

Kom hem från stan...


... alldeles nyss. Vi åt lunch på Lilla Saluhallen och stannade till på torget och kollade in den internationella matmarknaden.

Här stannade vi till och provsmakade lite...

... och kom hem med lite salami och parmesanost!

Idag firar vi inte på något speciellt sätt, men eftersom jag passionerat älskar mat och att shoppa, så firar vi på det viset! Jag vill så gärna köpa något som ska vara vårt, vår femårsgrej typ. Jag vill ha en fin skål eller något annat man sparar. Mattias tycker att jag är dum i huvudet som är besatt av att bränna pengar.

Men maten säger han inte nej till! Och vi tvistar om ifall vi ska köpa sushi, kinamat eller indiskt ikväll. Barnen ska ju gilla det också, så då går sushi bort. Eller ska vi köpa det till oss vuxna? Jag har aldrig provat, men alla säger att Happy Kitchens mat är grymt gott! Vi får se vart vi landar. Onsdag är ingen svulladag egentligen, men idag är ett undantag. Ben&Jerrys blir det också, för den glassen blir man mycket lycklig av.

Inga kommentarer: