fredag 4 februari 2011

När Plura åkte dit...

... för droginnehav, hade han nog någon smart pr-person eller publicist som tyckte att han borde profilera sig mer för att få svenskarnas förlåtelse. Och jesus vad den kampanjen har gått hem i stugorna! Plötsligt syns Plura överallt, han sjunger och delar med sig av sina sorger i "Så mycket bättre" och nu senast lagar han mat ihop med Mauro Scocco och en bunt andra laid-back (och en del överpretentiösa) kändisar i tv.

Och visst har det gått hem! Jag gillar Plura och Eldkvarn sedan innan, men på ett passivt sätt kan man säga, men nu! NU! Han är så folklig att man nästan kräks. Och jag, jag sväljer honom med hull och hår och tycker plötsligt han är en rätt så skön typ när han står i bar överkropp med sin oerhört ohälsosamma spärrballong till mage och små manboobs och kedjeröker och hackar lök samtidigt.

Och när jag tänker efter så letar jag (läs: vi) efter ett mellannamn till Love. När han skulle döpas var jag så trött på livet och allt skrik och alla fåniga Arsenalspelarnamn som Mattias tyckte om att vi inte kom överens - och därför blev det bara Love. Men alltså: Love PLURA Lindqvist. Va!? Det låter som ljuv musik. Eller rätt så coolt iallafall. Ja! Han måste heta så! Mattias är dock inte helt säker på att han vill döpa Love efter en kokainist men jag trugar att meeeeen du, du älskar också Plura, skit i det dära knarkandet nu va och så får vi väl se hur det blir nu då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha,hahahahaha!! Underbart att få ett morgonskratt!! Plura,Lura,Skura,Sura,Mura,Kura,Fura,Klura.....Pluraär bäst!
Kram Margarete