lördag 5 februari 2011

Lördag igen. Mattias...

... jobbade, och Ludvig och Love gick på teater med farmor. Jag hade planer på att tvätta och storhandla och liksom få saker överstökat, men ibland - som idag - förstår man att det går att förvalta tiden bättre än så. Därför tog jag med mig Molly till stan och handlade lite kläder till henne. Till mig själv hade jag tänkt unna mig något från Odd Mollys vårkollektion, men det fanns inte ett enda plagg i lager som jag ville ha. Ibland undrar jag hur de tänker på Paviljongen. Überpopulära plagg som alla människor vill ha väljer de att inte köpa in alls - sedan har de hur mycket annat jox som helst, som inte alls säljer bra men som de ändå inte vill rea ut vid kollektionsslut. Mycket märkligt ur företagarsynpunkt.

Men iallafall så blev det ett par plagg från höstkollektionen som såldes till 50%. Så jag var väl lite glad ändå.

Sedan tog vi en tur till Ikea, och eftersom inga manliga familjemedlemmar var närvarande kunde vi ägna valfri tid åt 1) att välja servetter 2) titta på tyger 3) köpa alldeles för många doftljus utan att någon kunde uttrycka några som helst negativa eller uttråkade åsiker.

Och så kvällen. Kebab, Melodifestival och de dära gamla kompisarna Ben å Jerry.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för lånet av de två sötgurkorna och fint att Alfred fick träffa dig och sina kusiner,han var jätteglad... Jag med! Margarete

K sa...

Maria!

1) Grattis till de feta försäkringspengarna - wiii!

2) Hyrde ni sulky åt Love nere i Kamala?? Om så är fallet, var det en någorlunda "rejäl" vagn så man kan koppla på en ståbräda?

Kramar och tack för alla tips ang barnkläderna... <3