söndag 6 februari 2011

En högst ordinär söndag...

... går mot sitt slut. Storhandling, tvättstuga, simskola och så. Mattias har varit liggande och känt sig dålig sedan han kom hem från jobbet igår, det är väl det enda avvikande.

För att piffa till äteriet här hemma nästa vecka, har jag lite äppelkäckt dragit igån en temavecka med mat från Jamie Olivers bok "30 minute meals" som jag fick i födelsedagspresent.

Vi smygstartade lite idag. "Vad ska vi äta till kvällsmat, mamma?", undrade Ludvig. "Pregnant Jools's pasta," svarade jag. Ludvig såg ut som ett frågetecken. "Vad är det för nåt konstigt?" "Ja, inte vet jag," svarade jag. "Men det ser gott ut."

Fläskfärs, pasta, vitlök, morötter, salladslök, krossade tomater, balsamicovinäger, röd chili, fånkålsfrön, basilika och oregano. Och ruccolasallad med citron och parmesanost. Och gott gott gott! blev det.

Inga kommentarer: