onsdag 16 februari 2011

Städningen är avklarad - ...

... och det med bravur, måste jag säga. Det är helt galet skinande rent, överallt! Men allt har ett pris. Ett tag kände jag att jag var på vippen att bli lite småagressiv mot mamma, som dels a) håhå:ade när jag drog ut spisen b) ojoj:ade när hon torkade ovanpå kylen och c) hävdade att jag aldrig varit speciellt bra på matte. Vilket skämt! Jag är ju grym på att räkna. 70% rabatt på en tunika för ordinarie pris 1999 = 599,70. Dollarkursen ligger på 6,70 - jaha då kostar väskan bara fyratusen. Sedärja. Jag kan all matte jag behöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kommer ju ihåg dej som bra på matte... right?? =) / Malin

Maria sa...

Ja, men jag var ju faktiskt det! Men jag tyckte att det var fasansfullt tråkigt, och Leif sa vid varje rådstuga att det vore bättre om jag pratade mindre och räknade mer, nu när jag ändå hade "så lätt för det". Hon minns inget alls!