torsdag 1 juli 2010

Samtliga barn är tillbaka...

.... hemma, och ordningen är återställd i su casa. Tvätt, plockande och medlande mellan syskon och alla oräkneliga konflikter är åter på schemat. Man måste erkänna att det är vansinnigt skönt med lite frånvaro ibland.

Semester i all ära; man ska vara så himla lycklig och barnen ska vara tacksamma för att man slänger ut en massa pengar på roligheter och man ska hinna göra allt det man inte hinner annars och man ska njuta av ledigheten och... ja, vissa dagar känns det som semester att lämna barnen på dagis och gå till jobbet istället.

Därför har jag skakat fram lite pengar ur plånboken och köpt en resa till Mattias i september. Lite ledighet på riktigt! Jag har bokat hotell och flyg till London en helg, och så ska han och Jerker gå på en Arsenal-match.

Och nu har jag helt plötsligt fårr för mig att jag kanske ska åka på en restresa med Molly i augusti? Nu får jag börja browsa lite.

Inga kommentarer: