tisdag 13 juli 2010

Jag är helt jävla...

... slut. Gårdagen bjöd på ett sällan skådat åskväder så hela stugan skakade. Jag har aldrig sett något liknande tidigare (under alla dessa år som... åskvakt) i hela mitt liv. Molly grät och tillåmed jag blev lite orolig.

Men imorse vaknade vi återigen till... strålande sol? Trettio grader? Nejrå. Västkusten är inte bästkusten direkt. Grå himmel, regnskurar och kalla vindar. Jihoo! Juli när det är som bäst.

Så vad gjorde vi då denna gråmula dag? Vi tog en liten tur till det fashionabla köpcentret. Där Love skrek mer eller mindre konstant i tre timmar.

Love slängde bort sin ballong.
Love skrek efter ballongen.
Jag plockade upp den och gav den tillbaka.
Love slängde ballongen igen.
Jag tog upp den och sa att det här är sista gången.
Love slängde ballongen och skrek.
Jag släppte ut luften ur ballongen och slängde den i soptunnan.
Love skrek.
Love ville ha napp.
Jag gav honom en napp.
Love ville ha en till.
Jag gav honom en till.
Love ville inte ha just den.
Jag tog upp en annan napp.
Love ville inte ha den heller.
Jag sa att jag inte hade fler och lade tillbaka dem i väskan.
Love skrek efter napp.
Jag gav honom båda att välja på.
Love skrek NEJ.
Jag lade tillbaka napparna i väskan igen.
Love skrek.
Love ville dra fram sufletten.
Jag drog fram den åt honom.
Love blev jättearg.
Love försökte slita av sufletten.
Jag fällde ner den helt och hållet.
Love ville ha ny ballong.
Ludvig gav Love sin ballong.
Love slog alla som gick förbi med ballongen.
Jag sa sluta (trevligt).
Love slog med ballongen.
Jag sa sluta (inte trevligt).
Love slog med ballongen.
Jag morrade SLUTA genom tänderna.
Love skrek.
Jag slet ballongen ur handen och tänkte att
NU JÄVLAR SPIKAR JAG UPP UNGJÄVELN PÅ VÄGGEN.

Så. Det var väl typ så vi höll på.

Inga kommentarer: