torsdag 15 juli 2010

Pernilla och barnen har...

... åkt hem idag.

Eller var hon här överhuvudtaget? Finns hon på riktigt? Jag är inte säker. Så fort man vände sig om hade hon smitit iväg för att ta en cigarett och facebooka i telefonen.


Så här såg det ut jämt. Tillåmed på lyxmiddagen igår försvann hon utan att ens ursäkta sig! Pernilla är nog den enda 35-åring som ändrar facebookstatus och slänger in lite casual partypics flera gånger om dagen. Och lite vemodiga Vinnerbäck-citat som passar när man vill ha lite medlidande.

När jag gick och väckte henne på morgnarna låg hon och sov med mobilen i handen. När jag satt och bloggade på kvällarna gick hon omkring här utanför fönstret som en vålnad i svart långklänning och pratade med fröken Kjellin och exet men mest av allt med Svåra Simon på tjugosex bast.

Så onärvarande som människa! Jag har aldrig varit med om något liknande sedan jag var fjorton år och man alltid hade tankarna någon annanstans.

Inga kommentarer: