söndag 11 april 2010

När mamma var här igår...

... utropade hon att det var så härligt med vår! Å så härligt att kunna gå ut och cykla och gå till lekparken å allt.

Ja! Superhärligt! Problemet var dock att jag var ensam hemma med tre barn, varav det minsta inte alls var i form att gå utanför dörren.

Men idag var Mattias ledig, så jag gick ner i källaren och skruvade ihop min nya fina cykel, en sådan här underbaring:

Alltmedan jag skruvade, sprang Ludvig oroligt omkring mig i en Spindelmannendräkt med inbyggda muskler och tjatade hål i huvudet på mig om jag inte var färdig snart? När vi sedan skulle gå ut i 15-graderssolen insåg jag att jag inte riktigt fattat att evighetsvintern skulle ta slut. Så jag fick åka ut till Bergvik och köpa jympadojor och vårmössor till småkillarna - precis som halva Karlstads befolkning som precis idag insett samma sak.

Inga kommentarer: