måndag 5 april 2010

Idag kom det sig...

... faktiskt att jag var iväg och jobbade! Mattias var ledig och hemma med barnen. Ludvig hostar fortfarande litegrann, så jag gjorde ett litet gästspel iallafall.

Och puh vad jag är trött! Är inte van att vara en yrkesarbetande kvinna längre. Dock är jag inte lika trött i huvudet som jag normalt är efter en dag hemma, undrar vad det kan bero på...

Klockan 16.50 utspelade sig följande:

Ludvig: Kan vi spela Mario-spelet?
Mattias: Nej, vi ska snart äta, mamma ska börja med maten nu.
Molly: Mamma, vad ska vi äta till middag?
Jag: Vi ska äta chicken korma.
Molly: Skulle vi inte äta hos Margarete idag?
Jag: Jävlar! Det hade jag totalt glömt bort!
Mattias: Jag också! När skulle vi vara där?
Jag: 17. Komigen!
Mattias: Hon kan också ha glömt bort det här vet du.
Jag: Ah, hoppas! Klä på er nu så åker vi!

Hon hade inte glömt. Och vi kom i tid. Nästan.

Inga kommentarer: