lördag 10 april 2010

Det börjar dra ihop sig på...

... riktigt nu. Om en vecka åker Mattias till Florida, och fyra dagar senare åker jag. Eftersom det är mycket som är skittråkigt nu, kommer här en liten redogörelse som iallafall får mig på väldigt gott humör!

Tisdagen den 20:e åker jag och Titti till Stockholm på kvällen. Vi övernattar på ett flygplatshotell (inget bokat ännu!) och sedan går planet till Chicago vid 10-tiden på förmiddagen den 21:e. Flygningen tar strax över nio timmar.

De har många bra filmer på planet! Sådant måste man kolla upp innan.

Vi landar i Chicago vid 19-tiden svensk tid. Sedan har vi sex timmars dryg väntetid innan vi flyger vidare ner till Orlando.

Inrikesflygningen tar ungefär 2.45. Så jag gissar att vi åker direkt till hotellet och lägger oss när vi kommer fram.

Dagen efter behöver vi nog återhämta oss rejält alltså. Tur att hotellet har ett trevligt poolområde som jag kan tänka mig att spendera några timmar i.

På kvällen ska vi på avslutningsmiddag - där jag kommer använda min 80-tals klänning som går i allra bästa Pamela Ewing-stil. Och så är det konsert med Elton John.

Dagen efter ska vi besöka någon temapark, om allt går som det ska. Det är inte riktigt bestämt vart, men det lutar åt Universal studios.

Och så ska vi hämta hyrbil och byta hotell! Det här är också mycket flott. Och boka-tidigt-priset landade på under 600:- per natt. Galet!

Hotellet är nybyggt och rummen ser också trevliga ut.

Okej. Vi ska ju shoppa lite också, såklart. En ny väska ska handlas i Millennia Mall.

Alla säger att det finns fantastiska outlets i Florida, och sådant prat gör att jag ryser av välbehag ända in i märgen. Hit ska vi såklart!

På söndagen checkar vi ut och alla åker åt varsitt håll. Jag och Mattias tar en road trip längs Floridas östkust, ner till Fort Lauderdale.

Där inkvarterar vi oss på Hilton beach i tre nätter, som ligger just on... the beach.

Här ska vi göra så lite som möjligt. Sola och bada såklart.

Dricka paraplydrinkar och äta god mat.

Åka till Miami och spana in vacker arkitektur.

Vi åker hem till Sverige så vi kommer fram lagom till Valborg. Vi kommer hem, packar upp, sover ett par timmar, hämtar barn och så raka vägen ut till Mariebergsskogen och brasan.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Åh...det där låter ju ganska....eh...äsch...GALET HÄRLIGT!

Anonym sa...

Och det där ser ju inte ett dugg skönt ut!!!!! Nej tacka vet jag det gråkalla Sverige! ;)
Och detta är ju då förståss jätte ironi från mig....Fy sjutton vad avis jag blir/är MEN! Jag unnar dig allt detta då det varit en massa sjukdomar och dylikt hos dig! Så Mia! Du är värd allt detta!! Och jag vet att du kommer njuta av all underbar tid du kommer få där! Och med all rätt!
Styrkekramizar Jennie (kling)

K sa...

Gaaaaaaaah! Lyxigt i sanning...och du är värd varenda outlet, varje poolbad samt Elton förstås.

Anonym sa...

Om du ska åka till Ft Lauderdale MÅSTE du ta dig till Sawgrass Mills, en gigantiskt outlet. Sedan bör du också besöka Aventura Mall i Miami, du kommer inte bli besiken! Ha en bra resa!