söndag 25 april 2010

Det här med att hänga...

... vid datorn medan Mattias fortfarande ligger och sover kanske blir en tradition. Nu ska jag få till ett blogginlägg om gårdagen iallafall.

Disney's Animal Kingdom stod på schemat. Jag klädde mig i en riktigt amerikansk outfit för att smälta in bland övriga tre miljarder besökare.

Matta, Titti och Jerker vid ingången.

Och vilken maxad park! Jag kommer aldrig mer att behöva varken gå på tivoli, djurpark, cirkus, bio eller teater - för ingenting kommer toppa detta.

Naturligtvis fanns det över 1500 djur i denna park Jag har foton på kanske 1400 av dem, men datorn är så seg på att ladda upp bilder så jag struntar i de flesta. Alla vet ju ändå hur flamingos och flodhästar ser ut.
Jerker, Titti, Palle och Mattias

Livets träd

Åsså hittade vi några välkända figurer längs vägen.

Sedan åkte vi på jeepsafari som var alldeles fantastisk! Helt uppbyggt som i Afrika.

Roliga träd

Termiter

Här bakom tornar Kilimanjaro upp sig. Och här blev jag lurad att åka den mest fruktansvärda berg-och-dalbanan någonsin. Jag som både är höjdrädd och lite lätt illamående av mig fick åka baklänges och i kolsvart mörker och hej och hå. Hela tiden satt jag och knep igen ögonen och tänkte "detmåstevaraslutsnartochjagskaintekräkas" oavbrutet.

3D-bio deluxe.

Glasspaus i Musse Pigg-anda.
Och så åkte vi någon vansinnig variant av Kållerado, var på Lejonkungen- och Hitta Nemo-musikal, åkte tåg och säkert tusen grejer till som jag kommer ihåg först när jag får smälta det här litegrann.

Inga kommentarer: