fredag 16 april 2010

Det är härligt...

... med debatt! Och fantastiskt med människor som engagerar sig.

Jag förstår faktiskt varför "barnläkaren" läser här, när hon verkar irritera sig så på mitt skrivsätt. Jag läser ju Rosings blogg för att jag tycker att hon är patetisk, så någon slags funktion fyller den ju.

Och det är ju sant i kommentaren - jag är ju lågutbildad. Om jag vore barnläkare skulle jag också slå mig för bröstet och framhäva min egen förträfflighet såklart. Men bara för att jag inte har en massa högskolepoäng innebär det inte att jag är blåst. Eller rasistisk heller för den delen - jag har massor med kompisar från andra länder och har vuxit upp i en mångkulturell stadsdel. Den här personen som kommenterar är uppenbarligen någon som inte känner mig speciellt väl, men kanske själv är ganska fördomsfull?

Jag har aldrig fått kritik för bloggen förut. Jag brukar få höra att jag till och med är lite underhållande! Jag blir jätteglad över beröm såklart. Och lite ledsen för negativitet, men jag står för vad jag skriver, och det här är framförallt en ventil för mig själv. Jag anpassar mig inte för att tillfredställa andra. Take it or leave it. Vedervärdigt eller inte.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag får ibland lite småtaskiga kommentarer i min blogg...och ALLTID är det anonyma jävlar som då ska gnälla. Eller ibland tar de ett fejkat namn...fast man har koll på IP-nummer o vet att det är samma patetiska människor som skriver ;) Jag kommer iaf fortsätta höja din blogg till skyarna, för JA, den är underhållane. Massor! Kram.

Anonym sa...

håller med föregående talare... Fortsätt på ditt sköna sätt...som sagt..mycket underhållande! Kram

Fröken Källgren sa...

Visst är det kul med debatt =)

Men jag har ett problem...grekläkaren va innan min akademiska examen å den polska va efter.
Jag hade alltså samma åsikter innan jag blev högutbildad...HUR LÖSA????
=)