lördag 17 april 2010

Hela dagen har gått åt...

... till, att vid varje tänkbart tillfälle, springa till datorn och uppdatera aftonbladets och SAS hemsidor angående askmolnet och flyginformationen. Ja, klagosången fortsätter tyvärr.

Så här ser läget ut:

Palle är bokad på måndagsflyget, Mattias och Jerker på tisdagen - och jag och Titti fortfarande på onsdagen. Dock verkar det som om att samtliga dessa plan kommer att bli inställda, om man läser olika rapporteringar.

Människor får boka om sina flygresor, eller få pengarna tillbaka. I vårt fall blir det ingenting alls, eftersom en eventuell återbetalning tillfaller jobbet.

Hotellrummen och hyrbilen är non-refundable - det gick inte att boka på något annat sätt.

Så skulle det inte bli någon resa, har vi liksom ingen tröst i att vi kan åka vid ett senare tillfälle. Vi står isåfall bara på en jävla massa minus för hotell och hyrbil som vi aldrig kommer utnyttja.

Och jag är så sjukt ledsen över det här. När jag har suttit med en feberpojke i famnen den senaste tiden har jag kunnat tänka att "jag uthärdar det här, om tre veckor ligger jag på stranden och solar." Bilen var svindyr att reparera i veckan. Mattias har haft otroligt mycket påställt på jobbet. Och en petitess i sammanhanget: Väskan som dog!

Det har varit personliga saker också. Mammas separation, Mollys problem i skolan och att jag och Mattias haft det tufft på grund av yttre omständigheter. Ja, man jublar inte direkt. Nu känns det bara... ja, för jävligt faktiskt.

4 kommentarer:

Mamasnest sa...

Fyyyy vad jobbigt! Jag vet ju precis hur jobbigt ni har haft det i vår, jag har ju suttit i samma båt och rott i motvind. :-(
Jag ska hålla tår och fingrar för att ni kommer iväg!
Vi sitter och bokar resa till Kanada i juli, men sådant här får en ju att inte våga ta ut någon glädje i förskott..

Anonym sa...

Är så himla ledsen för din skull...vet ju hur mycke du har sett fram mot detta =(
För jävligt.
Puss & Kärlek

Lotta sa...

Håller tummar o krokiga tår för att ni ska komma iväg! Kram!

Anonym sa...

Känner inte dig, men lider med dig hoppas ni kommer iväg som planerat

/Mia