torsdag 16 juli 2009

Ja, jag har börjat...


... längta ordentligt till New York. Nya skor inhandlade idag. Och så glädjs jag åt att jag läst att det finns en butik som säljer Odd Molly på terminal 5 på Arlanda. Tänk vad fantastiskt att få börja resan med lite shopping redan innan vi lämnat landet! :)

Det känns som om jag och Mattias redan har vissa stamställen i NYC där vi gärna handlar, förutom alla varuhus och butiker som är självklara. Lacostebutiken på 5th Avenue är ett exempel. Den ligger snett mittemot svenska kyrkan så det var mycket lätt för oss att hitta dit, och Mattias är ju som bekant Big Fan of Varumärken så det blev självklart ett besök.

När vi var där senaste gången, var servicen alldeles fantastisk. Butiken är inte stor, men har säkert 20 personer som jobbar där. Plus ett par biffiga dörrvakter. Samtliga har headset för att kunna kommunicera bättre med varandra - och lagret. När Mattias skulle prova kläder, tog de fram en stol åt mig så jag kunde sitta utanför och vänta. De tyckte inte att en gravid kvinna skulle behöva stå.

När det var dags att betala, frågade kassörskan: "What's your name, Sir?" och Mattias svarade, samtidigt som vi tittade på varandra och undrade varför hon ville veta det.

När vi kom ut och kollade på kvittot, såg vi svaret. Längst ner stod det: "Thank you for shopping with us, Mr Matheus Lincrest."

Inga kommentarer: