söndag 26 juli 2009

För några dagar sedan köpte...


... jag ett nytt DS-spel till oss. Jag ville gärna ha ett som påminde om Super Mario, eftersom det är allas favoritspel, och blev då tipsad om "Super Princess Peach". Detta spel ska alltså gå ut på att prinsessan räddar Mario istället för tvärtom. Ur genusperspektiv aka mitt personliga perspektiv kändes detta mycket bra.

Men nu retar spelet gallfeber på mig! Det räcker med att titta på prinsessans blåsta uppsyn för att fatta att detta är ren skit.

Mario slänger eldklot på drakbossar. Princess Peach viftar bort fiender med sitt paraply. Detta paraply kan hon även nätt hoppa upp och sätta sig i när hon behöver ta sig över vatten. Mario måste simma ifrån elektriska ålar.

Prinsessan har superförmågor också! En av dem är att hon kan gråta. När man ska klara första bossen ska man hoppa upp på ett blad och grina ner i bossens - som är en blomma - mun så han dör.

Som sagt, detta driver mig till vansinne!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett förslag: SLÄNG DET!!!!!