fredag 17 juli 2009

Fick äntligen tag på...


... min förlorade fransyska idag. Jag har ringt som en idiot på pappans telefon "yeah mate, I'll have it on every day so you can call as much as you like", men aldrig fått svar. Så idag tillslut så ringde jag till hans kompis mobil.

"Hej, det är Maria. Du, förlåt att jag håller på och ringer till dig idag igen, men K svarar inte på sin mobil som han lovat att han skulle ha på."
"Nä men du, han har ju glömt den hemma i Sverige sa han", svarade kompisen.
"Aha, då fattar jag."

När vi lagt på så kom jag att tänka på att det var ju jävligt konstigt att han glömt telefonen i Sverige, när han kunnat skicka sms till Molly från den innan hon åkte ner och mötte honom i Toulouse. Idiot!

Och så har det varit ett jäkla skrytande från Mollys sida om att hon skulle äta grodlår och sniglar i Frankrike. Jag har pekat ner i frysdisken på ICA, där det ligger sniglar fulla med vitlökssmör, och hon har rynkat på näsan. Men i Frankrike skulle hon, jaha minsann! Men idag när vi pratade, så visade det sig att hon ångrat sig i sista minuten. Som om jag inte visste det! Hon vågar ju inte ens smaka på lax liksom.

Inga kommentarer: