fredag 10 juli 2009

När Molly var tre...

... och ett halvt, var hon också i Frankrike på sommaren. Pappan tog med henne till en god vän som bor i ett massivt chateu utanför Paris - i tre veckor.

Jag våndades över beslutet att låta henne åka bort så länge. Till slut kom jag dock fram till att det enbart vore själviskt av mig att hålla henne kvar hemma, eftersom jag skulle jobba långa pass hela sommaren och hon då skulle vara förvisad till dagis.

Jag hämtade henne på flygplatsen när hon kom hem. Hon hade feber och slängde sig runt halsen på mig. Och hon pratade bara franska. Jag saknar min fiskorv nu också.

Är trött och sugen på... buffé. Ett riktigt smörgåsbord med lax och potatissallad. Och skagenröra och hembakt bröd. Jag får nöja mig med en nektarin istället. Och jag fryser. Så nu ligger jag i soffan och surar litegranna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också efter Molly!!
Kram Margarete