måndag 6 juli 2009

Det börjar dra ihop sig...


... till Madonnakonserten i Gbg. Bara en dryg månad kvar. Jag sitter här och fixar spellistor och bränner CD-skivor till mina tjejer som ska med.

När jag tänker på att jag ska se Madonna snart, så blir jag alldeles konstig i magen och så gråtig så jag nästan dööör. Jag kommer vara en fjortis i en patetisk trebarnsmammas kropp, som grinar över att se stora idolen since forever.

Min kompis Sandee som bor i New York, har jobbat som servitris i många år och haft alla tänkbara kändisar vid borden. Jag är mycket starstruck och gottar mig i att Mr Big är ett Big A-hole även i verkliga livet.

Men iallafall. Sandee har en riktig crush på David Bowie, i precis samma anda som jag avgudar Madge. En dag för ganska många år sedan hade hon varit hos sin kiropraktor på typ trettiosjunde våningen på en flott adress nära Park Ave. Hon stod i hissen, och så plingade den till och stannade på ännu en våning. Och då kliver han in. David Bowie i egen hög person.

Det är så svårt att fatta, men det är ju rätt coolt att bo i en sådan stad där man teoretiskt sett faktiskt kan springa på en världsstjärna runt hörnet från där man bor!

Och vad hände i hissen? Sandee och David Bowie helt själva i en hiss. Man behöver inte ens bry sig om att man kanske är pinsam, liksom. Självklart knöt det sig totalt så hon inte sa ett knyst. Ångrar hon sig? Något.

Inga kommentarer: