söndag 5 juli 2009

Jag är skitdålig på att...

... uppdatera bloggen, jag vet. Men det händer inte så mycket just nu. Antingen är det så varmt så man storknar, och bara badar och äter glass hela dagarna. Eller också regnar det och då är man bara hemma och går omkring och skrotar.

Helt jävla ointressant. Och barnen har skittråkigt. Så tråkigt så minsta lilla händelse piggar upp, typ.

Efter att jag plockat i diskmaskinen, gick jag på toa. Efter en nanosekund står Ludvig utanför och rycker i dörren.

Ludvig: Mamma, öppna!
Jag: Nej, jag sitter på toaletten.
L: Mamma, kissar du?
J: Nej.
L: Bajsar du?
J: Ja.
L: Är det en stor eller liten bajskorv?
J: En liten. Eller ja, två små. Men Ludvig jag kommer snart, jag är färdig nu.
L: Öppna då, mamma! Får jag titta?
J: Hmmm.... nja, jag ska ju spola nu.
Jag öppnar toalettdörren. Ludvig tittar ner i toalettstolen och utropar glatt:
Åh mamma, det är ju två pyttesmå, va söta och fina de var!

Så roligt har vi alltså. Och varför jag delade med mig av detta har jag inte en aning om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skitkul! ;-)