lördag 18 juli 2009

Natt nummer tre som...

... började så bra! Båda pojkarna somnade innan kl 20.

Love vaknade en gång under kvällen, vilket är standard, så man måste gå och ge honom nappen och klappa om honom en liten stund. Ludvig vaknade vid 22 och lade sig i vår säng.

Runt midnatt gick vi och lade oss. Efter en kvart snarkar Mattias så hela huset dundrar. "Men va fan, vänd på dig, du snarkar ihjäl oss!", uppmanar jag. "Men jag sover ju inte ens", svarar han då. "Nähä du."

Ytterligare en kvart senare hör jag hur Glassbilsbenny skäller ut sin son efter noter för att han ställt något som väger två kilo för nära någon dörr och som ramlat ut och gått sönder när Benny öppnat.

En halvtimme senare, kl 01, vaknar Love. Som inte somnar om förrän 03. Då ligger jag nästan dubbelvikt i hans minisäng, och med huvudet på en jävligt platt Teletubbies-kudde.

Klockan 06 vaknar Love. Jag har jättenästäppa, ont i halsen och känner mig risig. Mattias går upp och jag sover vidare. Går upp igen vid 9.30, tar en strepsils och en alvedon och sprejar in lite nässpray, knycker på nacken och rätar på ryggen. Vi har ju för fan en barnfri kväll ramför oss.

Inga kommentarer: