lördag 9 maj 2009

Kände mig halvdöd...

... i morse. Taggtråd i halsen och tjockt gult snor. Åsså Love då, som var vaken halva natten - på strålande humör, men ändå. Somnade om till elva efter att ha lämnat över till Mattias. Å när jag vaknade igen hade han gått till jobbet och mamma satt på nedervåningen med the little ones.

Dagen har varit rätt så bra. Lät tillåmed pojkarna leka ute en stund. Mattias och jag har bakat en ziljon sandkakor, typ.

Har börjat piffa mig själv innan semestern. Vaxade ögonbrynen. Peelade kroppen för jag har hört att det ger en bra grund för en jämn och fin solbränna. Peelade brösten också men det kan man verkligen fråga sig varför jag gjorde, jag har ju inga planer på att sola topless precis. Men det är lite svårt att veta vad som är vad med degmage och slappa trebarnsbröst, så det åkte med alltihopa, hela sjoket.

Målade tånaglarna också. Hittade först bara glittriga och knallrosa nagellack (Mollys) och ett orange (Ludvigs). Men sen kom jag på att jag hade en liten mörkröd pärla från YSL som jag köpte på tradera för länge sen. Och det funkade finfint än.

Onsdagsväder i Alanya enligt tv4vadret.se: 26 grader och strålande sol.
(Men det får man visst inte prata om här hemma för Mattias klarar inte av just den informationen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

I love you!!!
Svärmor!!