torsdag 7 maj 2009

Idag har han...

... petat i sig både lite yoghurt och välling. Och ett bett på min smörgås vid frukosten. Det gäller att glädjas över det lilla. Igår åt han visst lite majs också, blev jag påmind om vid blöjbyte no. 1 i morse. Men fortfarande feber.

Och varit på rätt bra humör! Tänkte att han kanske skulle falla ner stendöd av chock när jag tog fram dammsugaren, men icke. Hann även snabbstäda i badrummet och köket och dammtorka lite i vardagsrummet innan han började protestera.

Sov en trea på dagen. Alltså ett tretimmarspass! När har han någonsin sovit så länge i ett sträck på dagen? Lugnt, skönt och nystädat. Jag lägger mig bredvid honom. Har börjat läsa en ny bok om shopaholicen som roar mig mycket. Väldigt igenkännande. Största skillnaden är väl att vi inte har samma inkomster överhuvudtaget. Och att jag inte gömmer någon shopping för min make. Man kommer undan med det mesta i det här hushållet.

För övrigt är jag uttråkad till döds. Att bara gå hemma utan att ta sig utanför dörren är inte min grej. Och det mest störande av allt är att Johanna är hemma med en supersjuk bebi F precis i huset intill. Men vi sitter båda i karantän eftersom vi inte vill riskera att våra små rabieshundar smittar varandra ännu mer.

Har börjat packa lite för att se att allt ryms i resväskan. Sex dagar kvar!

Inga kommentarer: