onsdag 20 maj 2009

16 maj, del I



Jesus Amalia vilken jävla magsjuka jag åkte på igår! Kände mig lite mosig redan på morgonen, men gick vid gott mod ner till poolen med Molly och åkte vattenrutschkana. Fick gå till rummet och gå på toa lite halvakut ett par gånger, men kändes ändå ganska okej. Men efter att vi ätit lunch brakade helvetet loss totalt. Blev totalt utslagen och hade grymmaste diarrén och kräktes som en galning. I 28 graders värme. Ah, halleluja. Eller jag menar, Biz Milla, jag är ju ändå i Turkiet.

Hade lovat Molly att spela minigolf. Och att vi skulle gå på minidisco med trollerishow på kvällen, men tog mig helt enkelt inte upp. Stackars Molly! Men hon är ju så redig så hon klarar det mesta själv.
”Mamma, får jag gå till poolen en liten stund?”
”Javisst.”
”Mamma, får jag köpa en glass?”
”Jajjamen.”
”Mamma, får jag gå och spela minigolf och ---”
”Japp.”
”Mamma, får jag ---”
”Ja absolut.”

Till exempel har hon blivit bra polare med Gökmen och Hakki i baren så de går och high-fivar henne och klappar om henne hela tiden. Och så är det en ganska sträng men superhärlig tant från Wales som driver hotellet, så jag känner mig trygg. Och hela hotellkomplexet är inhägnat och har säkerhetsvakter kvällstid.

Nu är jag bättre men vet inte vad jag törs äta. Har köpt hem lite knäckebröd och bananer som känns ganska safe. Å jag har druckit cola för jag behöver lite sockernäring i kroppen tror jag. Å nu är det dags för lunch. Lite pommes borde väl vara ok? Funderar på att börja dricka sprit i ganska stora mängder också, så alkoholen dödar bakterierna i magen.

Inga kommentarer: