onsdag 20 maj 2009

14 maj

Ja då var vi i Turreland då! Hur jävla varmt och gött som helst. Aj löv it, for real.

Resan började igår när jag hämtade Molly efter skolan. Hade tänkt svänga förbi banken snabbt så att Molly kunde ta ut pengar från sitt konto. Men ack vad vi bedrog oss! Bankkärringen ställde till jordens scen över att Molly faktiskt har ett eget konto som hon disponerar själv trots att hon bara är nio år. Varför är inte jag och pappan förmyndare? Jo, men det är vi väl egentligen men vi kommunicerar inte direkt bra, och jag vill inte behöva hans godkännande varenda gång vi gör något med Mollys konto som ENBART hon och jag sätter in pengar på. (Till saken hör dessutom att hon fick hela NOLL kronor av sin pappa i fickpengar till resan. Av MIN pappa fick hon 200. Bara en sån sak.) Men i alla fall: Tanten var tvungen att gå och ringa chefen och samtala med kollegor och kolla upp regler. Och hon surade och hånfnyste åt oss. Men tillslut visade det sig såklart att vi hade rätt.

Dum banktant 0.
Molly 1.

Framme på Örebros flygplats. Molly gör de sista läxorna i bilen.

På planet! Förvånansvärt bra mat faktiskt. Tillåmed Fröken Kräsen blev mätt.

Efter att ha hamnat på rätt transferbuss till hotellet slocknade Molly nästan omedelbart. Själv satt jag fast mellan en jävla massa Örebroare och annat gnälligt folk som tyckte att det var så mycket som jag så jävla TRÄLIGT i Turkiet. Å det var fel på valutakursen, på airconditionen på bussen och på alla böneutropare som de skulle få leva med i en vecka nu. Åsså var det nån syförening från Årjäng som var med också, men de satt mest och… ja, jag vet inte, knypplade eller nåt.

Två å en halv timme senare var vi framme på hotellet. Hamnade i en superfin och fräsch tvårumslägenhet. Packade upp å somnade sedan mer eller mindre direkt. Molly skulle prompt sova i trosor och strumpor.
Åt frukost i morse. Fanns hur mycket gott som helst. Molly får tillåmed lov att äta chokladflingor på semestern. Åsså fanns det en gubbe som stekte omeletter och pannkakor på löpande band till alla som ville ha.

Ja, resten av dagen har vi tillbringat vid poolen. Finns väldigt få svenska barn här, så Molly blir lite lätt uttråkad mellan varven. Jag har märkt att hon har försökt prata lite trevande med några danska ungar, så vi får se hur det blir. Och eftersom det saknas barnsällskap så blir ju JAG så illa tvungen att åka vattenrutschbanor med Molly. Å det har faktiskt varit skitkul. :)

Nu är det färdigsolat för idag! Ska duscha och göra oss iordning för en liten promenad in the neighbourhood innan det är middag. Å sen är det yatzy på balkongen fram till läggdax. Åh gud, nu hör jag att de spelar ”Lambada” nere i poolbaren. Å nån mini som gråter. Fan, jag saknar mina tre boys så jävla myckt också.

Inga kommentarer: