måndag 25 juli 2011

Sedan Love slutade...

... med nappen, har han lagt sig till med en oerhört irriterande och ful ovana: Han biter på naglarna. Han biter och biter så han bara har några ynka millimeter kvar.

Vad ska man göra åt sånt här? Mammor, hjälp mig! Jag googlar som en idiot och får fram olika teorier, allt ifrån att det är nervösa barn som biter, till att det har med trotsåldern att göra och kommer gå över automatiskt. Men jag vet inte.

Jag köpte något sånt där dundermedel från England, efter att Love gladeligen tuggat vidare trots stopp & väx. Efter att ha penslat på och trixat - och det här medlet luktar ungefär som nagellackborttagningsmedel (för övrigt världens längsta ord) - bad jag Love stoppa fingret i munnen. Hoppfullt satt jag och väntade på att hans lilla ansikte skulle förvridas i en hemskt grimas, men han bara log och sa "Mmmmm. Gott!"

Inte riktigt den reaktion jag väntat mig, kan man säga. FUCK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,hahahahahaha! Farmor tycker du är jättegod trots nagelbitningen! kram

Monkan sa...

prova ättika kanske, DET kan ju inte vara gott...
monika