lördag 23 juli 2011

Klockan är runt halv...

... sju, och jag dör tröttdöden big time ikväll.

Dagen började vid sextiden, då Ludvig och Love vaknade och inte heller jag kunde sova mer. Hjärnan arbetade övertid med en miljard tankar kring dåden i Norge - och inte blev det bättre när jag gick upp och läste på aftonbladets hemsida att över 80 ungdomar blivit mördade på Utöya.

Åsså ixade jag ägg och smörgås och yoghurt och juice och gav Mattias frukost på sängen. Å sen väckte jag även Molly med te och rostade marmitemackor på en bricka.

Efter frukosten pep vi iväg till Colorama och kollade in tapeter, å tog en sväng till Wallinders. Hem, fixade lunch, drog igång storstädning. Dammtorka, dammsuga, byta sängkläder, tvätta mattor, torka golv, skrubba handfat, diska ljuslyktor, skura toaletter.

Baka kokoskladdkaka, laga middag, plocka undan.

Och nu sitter jag här och läser lite mer om den dära sinnesjuka jäveln i Norge medan Molly sympatileker med Polly Pocket ihop med sina småbrollor.

Inga kommentarer: