måndag 18 juli 2011

Igår när vi hämtat...

... barnen, kom jag på att jag skulle behöva rota fram ett par saker i förrådet i källaren. Och när jag gick ner och började rota igenom flyttkartongerna, såg jag att de lådor som stått i ena hörnet hade blivit svartprickiga på baksidan. När jag öppnade kartongerna såg jag att det var kläder som börjat mögla. Gamla dagböcker, fotografier, brev - allt var fuktigt och höll på att förmultna. Jag har ändå inte sparat jättemånga grejer genom åren, jag är inte så sentimental - men alla anteckningar och annat som utgör en stor del av ens historia, det har jag alltid varit väldigt rädd om. Så man kan säga att jag har en stor tung jävla sten i bröstet.


Jag försökte iallafall möblera om, och ställa plastgrejer och annan skit i det där hörnet, så har jag flyttat kartongerna med de mer värdefulla grejerna - det som gick att rädda. Så nu ber jag till en högre makt att det ska kunna torka eller nåt, eller inte bli värre iallafall. Och många foton låg i en annan kartong som inte blivit förstörd, så jag kan dela med mig lite senare...

Och inget ont som inte för något gott med sig! Nu har jag ett organiserat och välstädat förråd. Där Love gärna poserar ♥

Inga kommentarer: