onsdag 20 juli 2011

Ni som följer den här...

... bloggen, vet ju att jag fixat iordning ett par odlingslådor i trädgården denna sommar. Rädisorna har jag naturligtvis skördat för länge sedan, och bland kryddorna har det tillkommit både salvia, oregano, timjan, dill, gräslök och mynta - plus en massa mer basilika. Varje gång jag använt färska kryddor har jag planterat ut det som blivit kvar, och det har faktiskt tagit sig alltihop.

Fast inte så konstigt! Jag vet inte exakt vad som har hänt, mer än att tomatplantorna och salladen har förvandlats till någon slags belgian blue-variant och växt sig alldeles enorma - så det är väl nåt med läget. De får ju aldrig någon skugga där de växer.

Men jag tycker iallafall att det är härligt! I lördags när vi hade kompisar här och grillade, ropade jag till Mattias inifrån köket: "Plocka lite basilika som jag kan ha i såsen. Ta en näve, typ!". Jag hörde att något väste "men gud vad bohemiskt" med lite avsmak i rösten, men jag bryr mig inte. Jag älskart.

Och nu är det dags att skörda minimorötterna! Ungarna älskar dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med en sån skörd! Maggis
kommer och smakar ;-)