lördag 31 maj 2008

Har precis varit ute...

... och dragit en runda badminton med Mattias. Hade alldeles för tajta shorts och ingen behå på mig - snarare nattsärk faktiskt - så det var ingen höjdare. Dessutom blev jag, min vana trogen, attackerad av ungefär en miljon myggor som bara var ute efter mitt blod. Jag får alltid mycket myggbett, men rekordet var nog sommaren 1992, då jag hade 52 myggbett på samma gång. Och det var bara när jag räknade ena benet. Och jag får väldigt fula bett också eftersom jag inte kan låta bli att klia sönder dem. Ett tag fick jag för mig att de slutade klia om jag tog en nagel och gjorde ett kryss i dem. Men tillslut fattade jag bättre.

Iallafall måste det ha varit en mycket konstig syn för våra grannar och folkölsdrickande killar i 20-års åldern som gick förbi. Jag är ju liksom kanske inte den mesta badmintonspelande typen, men sanningen är att jag tycker att det är skitkul. Jag är en kvinna med många dolda talanger! Min allra mest pinsamma som jag knappt står för är att jag älskar att brodera korsstygn.

Annars är det mest hemmafrugrejer som kanske förvånar, förutom att jag gillar att laga mat och baka och pyssla och sånt som många gör.
Jag älskar att tvätta och att hänga tvätt.
Jag älskar att ställa in disk i diskmaskinen.
Jag älskar att hälla ut en hel hink vatten över badrumsgolvet och sedan skura det.

Sen var det väl inte något mer som var så jävla kul.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå en till! jag visste att det fanns ngn där ute.. jag älskar också att tvätta.. hänga tvätten och sen vika den så att det ser ut som små paket :) wohoo en till! yes