tisdag 13 maj 2008

Någonstans ska man ju börja...

Det var länge sedan jag skrev dagbok, så det här blir liksom ett nytt försök! :)

Mamma är ute och går en prommis med Love, det är inte ofta man är hemma helt själv!
Hade tänkt lägga mig och vila en stund, men så behövde jag tömma blöjhinken och tvätta lite... och plocka ur diskmaskinen och sterilisera flaskor och borsta håret och bädda och ta hand om rabarberna mamma hade med och ja... nu när hon snart är tillbaka så har jag hamnat här.

Mattias ska iväg till Dömle på möte och middag, och eftersom jag sliter mitt hår på kvällarna för att få det att gå ihop med alldeles för många barn och alldeles för lite vuxna, så ska Ludvig sova hos farmor. Molly kanske får sova i min säng så vi kan ha lite mammamys på kvällen. Kanske går iväg och äter pizza eller nåt. Eller gör oss fina i håret. Eller också så skriker Love halva kvällen som vanligt.

Men apropå skrikandet så har Love liksom förvandlats till en mer vanlig bebis senaste veckan eller så. Man törs nästan inte skriva det, för då är man ju genast där igen, men han har varit lugnare på något sätt. Och eftersom han börjar bli större så kan man ju distrahera honom på ett sätt som inte funkat tidigare, till exempel så gillar han att bli buren nu och kolla läget runtomkring... Vet inte om det är skitkul iofs eftersom han är den lilla fetknoppen of the family och rätt tung redan!

Inga kommentarer: