lördag 17 maj 2008

Kan jag inte få vara ifred...

...vid datorn, bad jag precis Molly. "Men jag är ju ditt barn!", fick jag till svar! :) Så nu sitter jag här och Molly hänger på min rygg samtidigt som Ludvig nyper mig i ena armbågen och försöker sätta på mig en häxhatt!

Flickorna som skulle sova över, började krokna så smått när det började bli läggdags, så det slutade med att jag skjutsade hem dem och att Molly sov där istället! Själv skulle jag se på hockeyn, men slocknade framför tv:n när det stod typ 4-3. Hann ändå riva ur sängkläder och bädda rent i Mollys och Ludvigs sängar innan jag gick och lade mig, man får passa på när kidsen sover, annars får man inte mycket gjort!

Jag och Mattias och småpojkarna var ute på Bergvik och shoppade lite (medan det snöade ute, helt sjukt!). Köpte en Hello Kitty-t-shirt, en bikini, fyra leggings och en examenstop till Molly.

Svärmor kommer på middag ikväll och jag ska laga en laxrätt med körsbärstomater, mandelpotatis, haricot verts, rödlök, zucchini, ah det är så gott! :) Till det gör jag en sås på creme fraiche, stenbitsrom och riven pepparrot. Det här är en av mina favoriträtter som jag totalt tappade suget för när jag var gravid, men nu är det dax igen!

Nu har Ludvig bajsat och Molly vill åka till en kompis imorrn och Love börjar bli trött och Mattias säger "Barn, stör inte mamma, hon BLOGGAR!". :D

Inga kommentarer: