torsdag 22 maj 2008

Det här med städning...




... är en himla trevlig tillställning hos oss. Varje onsdag blir det storstädat hemma. Och det är liksom inget fuskeri heller. Det dammas, skuras och torkas in i minsta lilla hörn.


Och det mest fantastiska av allt är att det är maken som gör det.

Idag var jag tvungen att ta lite kort på honom när han städar i Rummet Med All Bråte. Detta har tidigare varit ett ganska mysigt krypin som funkat som datarum/gästrum/vi-har-ingen-annanstans-att-ställa-detta-rum, men sedan Lillnoe föddes så har vi DESSUTOM tryckt in en spjälsäng (som mest fungerar som avlastningsplats, inget barn har någonsin sovit en natt i denna säng), en byrå (även här en jävla massa skräp - med undantag för två lådor fullsmockade av danska designerplagg :D) och ett skötbord. Iallafall: Mattias till och med städar med hedern i behåll. Först ville han inte alls vara med på kort, men jag sa att han har ju ingenting att skämmas för (utom hans birkenstock anno 1989 som ändå inte syns), mannen städar ju liksom i Lacostepiké! Och när han böjer sig framåt så sexigt för att damma av databordet så lyser rumpskåran med sin frånvaro!

Det här är vad jag och Love ägnade oss åt under de dryga tre timmar han städade. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta förklarar Mattias starka reaktion på mitt ganska så rejält ostädade hem när han blott 15 år gammal kom för att bo några dagar med mig och vår nya lilla bebi. :) Martina